2012. április 25. szerda

Keresőoptimalizálás

Nagyjából 4 év tapasztalattal a hátam mögött úgy gondolom, hogy a keresőoptimalizálás olyasmi, mint az orvostudomány. Az orvosok tudják, hogy mi kell ahhoz, hogy egy beteg egészséges legyen és sokszor nem csak természetes szereket használnak, de az orvosok, sem tudnak sajnos mindent és nem képesek csodákra, így néha elveszítenek 1-1 beteget.
Így van ez a keresőoptimalizálással is. A Google bizonyos szabályok és logkák alapján jelenít meg webldalakat a találati listán. Aki ismeri ezeket a logikákat az jó eséllyel tud optimalizálni 1-1 témára, de ettől még nincs garancia semmire és a Google folyamatosan javítja az algoritmusát, tökéletesít (bár ezt nem mindig csinálják jól).
A keresőoptimalizálás célja, hogy minél jobb helyet érjünk el egy adott kulcsszóra (adott témában) az internetes keresőkben, jellemzően a Google-ben. Jelenleg a Google a legnagyobb kereső, nagyjából 90%-os részesedéssel.
Fontos, hogy nem mindegy milyen szóra vagyunk jó helyen a Google-ben. Pl. Elsők lehetünk a “Magyarország legjobb keresőoptimalizálasi szolgáltatása” kulcsszóra, de sajnos nem leszünk eredménysek vele, ha nincs elegndő keresés erre a kifejezésre. Manapság az emberek a “keresőoptimalizálás” szóra keresnek a fenti kifejezés helyett. Így a megfelelő kulcsszó kiválasztása nagyon fontos. Emellett a kulcsszón túl nagyon fontos a megfeleloő helyezés is. Mi számít megfelelő helyezésnek? Ön a keresési eredmények közül melyikeket nézi meg? Az emberek nagyájból 60-70%-a az első 3 helyezettet nézi csak meg, ebből pedig 42%-ot kap az első helyezett, ez igen magas arány. Fontos megemlíteni, hogy a keresési eredmények körül megejelnő hirdetésekre nagyjából 20-30% kattint. Az első 10 helyezetnek még jutnak morzsák viszont a 2. Oldalon vagy annál hátrább csak véletlen látogatásoka lehet számítani, főleg egy kevésbé keresett kifejezés estén.
Szóval mi is a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás rövidítése SEO, azaz Search Engine Optimization. A keresőoptimalizálás segítségével tudunk elérni ertékes helyezéseket értékes kulcsszavakra a Google-ben. Aki azt gondolja, hogy elől van a Google-ben és ez elegndő az kérdezze meg magától, hogy milyen kulcsszóra szerepel jó helyezésen? Gondoljuk át a fentebb hozott példát. Lehetünk jó helyezésen olyan szóra ami nemreleváns, de ettől még nem leszünk sikeresek.
Milyen módszerei vannak a keresőoptimalizálásnak?

Két fő ágat külöböztetünk meg a keresőoptimalizálás kapcsán. Van az úgynevezett On-Site SEO amely a weboldalunkon belül végzett optimalizálást jelent, azaz a weboldal tartalmait, azok kialakítását, címeit, technikai adatait (kulcsszavak, leírás, url). Ezek elsőre túlmisztfikáltnak tűnhetnek, de egy jó leírás segítségével 1-2 nap alatt nagyon alapos tudás sajátítható el.
Az On-Site optimalizálás ellentéte, az úgynevezett Off-site optimalizálás, ami lényegében az internet más weboldalain, a mi oldalunkhoz kapcsolódó optimalizálást jelent. Ez jellemzően hivatkozó linkek formájában jelenik meg. A hivatkozó link lényegében egy akttintható kép vagy szöveg egy másik weboldalon, mely a mi oldalunkra mutat. Az ilyen linkek azt mutatják a Google-nak, hogy a weboldalunk fontos valamiért.
A két fő ág még rengeteg apró tulajdonságra bontható tovább, melyeket egy komplett keresőoptimalizálási leírásban foglalunk össze, mely a következő linken lesz elérhető. Keresőoptimalizálás – Onnan, hogy mi a Google odáig, hogy felmondunk.